WWF
CASES

WWF

Bij WWF ligt de nadruk op kwaliteit en zorgvuldigheid, waarbij oplossingen niet alleen moeten voldoen aan de huidige behoeften, maar ook toekomstbestendig moeten zijn. PossibilIT helpt WWF om de Salesforce-omgeving te optimaliseren en ondersteunt bij het automatiseren van de processen om efficiënter en transparanter te kunnen werken.


Over WWF

Het Wereld Natuur Fonds (WWF) is een internationale organisatie die zich inzet voor natuurbescherming en duurzaam leven. In tegenstelling tot veel commerciële organisaties ligt bij WWF de nadruk niet op snelheid en kosten, maar nog meer op de kwaliteit van oplossingen en processen. Ze streven ernaar om hun digitale omgeving, waaronder Salesforce, zo goed mogelijk in te richten om duurzame relaties met donateurs en stakeholders te onderhouden.

 

Aanleiding van het project

WWF benaderde PossibilIT via een detacheringsconstructie om ondersteuning te bieden bij de ontwikkeling van hun Salesforce-omgeving. Het doel was om meer vaart te brengen in de optimalisatie van de omgeving en bepaalde processen te automatiseren. De experts van PossibilIT ondersteunden het projectteam van WWF en pakten verschillende opdrachten op. Inmiddels werken we al ruim drie jaar samen met WWF en hebben we diverse projecten uitgevoerd, variërend van kleine verbeteringen tot grote optimalisaties.

“Dankzij een efficiëntere inrichting van de processen kan WWF nog betere relaties opbouwen met hun donateurs en stakeholders.”

 

Onze werkzaamheden

Een van de belangrijkste projecten die PossibilIT heeft uitgevoerd voor WWF, was het inrichten van een notificatieproces voor relatiemanagers. Dit proces zorgt ervoor dat accountmanagers automatisch op de hoogte worden gebracht wanneer een donatie binnenkomt of wanneer er een update is over de gewenste manier van geld doneren. Hierdoor kunnen de accountmanagers sneller handelen zonder handmatig te hoeven zoeken naar deze informatie.

 

Samenvoegen dubbele profielen

Daarnaast hebben onze specialisten gewerkt aan het optimaliseren van de Salesforce-omgeving door het ontdubbelen van contacten te ondersteunen. Wanneer iemand een contactformulier invult, wordt er automatisch een nieuw profiel aangemaakt. Het systeem identificeert vervolgens mogelijke dubbele profielen en combineert deze tot één profiel. Dit helpt WWF om een volledig en correct overzicht van hun contacten te behouden.

 

Sprintteams

Ten slotte adviseerden we WWF om volgens het sprint-principe te werken om zo efficiënter te kunnen werken en de focus op de belangrijkste taken te houden. Dit zorgde voor meer transparantie en structuur in de werkzaamheden. 

case-wwf-2

 

Resultaat

De samenwerking tussen PossibilIT en WWF heeft geleid tot een beter functionerende Salesforce-omgeving waarin processen zijn geautomatiseerd en accountmanagers effectiever kunnen werken. Door de implementatie van het notificatieproces zijn accountmanagers beter geïnformeerd en kunnen ze sneller reageren op donaties en betalingen. Het omdubbelen van contacten zorgt voor een meer gestroomlijnde en nauwkeurige administratie van de contacten binnen WWF.

Daarnaast hebben we Salesforce ingezet als Identity Provider voor donateurs, zodat zij zichzelf eenvoudig kunnen registreren via de website van WWF. Dit geeft hen de mogelijkheid om bijvoorbeeld een collectebus aan te maken. Hiervoor hebben we een portaal gebouwd binnen Salesforce, dat meerdere schermen bevat voor een gebruiksvriendelijke ervaring. Op de achtergrond zorgt een geautomatiseerde Flow voor de validatie, aanmaak en activatie van nieuwe gebruikers. Dit proces verloopt naadloos en zonder handmatige interventie, wat zorgt voor een efficiënte en betrouwbare onboarding van nieuwe donateurs.

Kun jij ook wel wat hulp gebruiken bij het optimaliseren van je bedrijfsprocessen via Salesforce?

Onze specialisten staan voor je klaar! Neem contact met ons op voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek.